loading...

مهاجرت به کانادا ، مهاجرت به استرالیا ، اقامت

عنوان : ویزای کار آمریکا و انواع متنوع آن آمریکا ویزا انواع مختلفی دارد که براساس هدف اعلام شده از سوی شما و ارائه مدارک برای اثبات آن صادر م

عنوان : ویزای کار آمریکا و انواع متنوع آن

آمریکا

ویزا انواع مختلفی دارد که براساس هدف اعلام شده از سوی شما و ارائه مدارک برای اثبات آن صادر می‌شود. ویزاهای رایج عبارتند از: ویزای توریستی،‌ دانشجویی،‌ تجاری، ‌پژوهشی و…‌ پس اکیدا توصیه می‌کنیم از ابتدا باید روادید دریافت شده توسط مسافر مناسب فعالیت مورد نظر (تجاری، توریستی، دانشجویی یا هر نوع دیگر) باشد. در غیر این صورت ممکن است مسافر در طول سفر دچار مشکلات احتمالی شود.

ویزا می‌تواند به صورت singleصادر شود که در این صورت به شما تنها اجازه یک بار ورود به آن کشور را می‌دهد. همچنین‌ ویزای شما ممکن است multiple باشد که به این ترتیب، شما امکان ورود و خروج متعدد به کشور صادرکننده ویزا را در طی مدت اعتبار ویزا خواهید داشت.

 
ویزای H1 ، عمومی ترین ویزای کار آمریکا

کسانی که دارای تخصص حرفه ای خاص هستند در صورتی که از طرف یک کارفرمای آمریکایی دعوت به کار شوند می توانند تقاضای ویزای کار نمایند. در این نوع ویزا داشتن حداقل مدرک لیسانس تایید شده ، و کارفرمای واجد شرایط اداره مهاجرت آمریکا از شرایط لازم می باشد. در مواردی که فرد متقاضی مدرک کارشناسی نداشته باشد داشتن سالها تجربه کاری در رشته خاص و توانایی اثبات این ادعا می تواند به متقاضی در مورد گرفتن این نوع ویزا کمک کند. حداقل مدت زمان صدور این ویزا یک ساله است و همسر و فرزندان زیر بیست و یک سال دارنده ویزای کار می توانند به عنوان همراه وارد آمریکا شوند ولی اجازه کار به آنها داده نخواهد شد.

برای گرفتن این نوع ویزای کار از کشور آمریکا همکاری با یک وکیل مهاجرت در اخذ این نوع ویزا کمک بسیاری به متقاضی می کند.

در صورتی که کارفرمای امریکایی واجد شرایط لازم اداره مهاجرت را در خصوص درخواست گرین کارت برای نیروی کار خود را داشته باشد، متقاضی می تواند از طریق کارفرمای خود درخواست گرین کارت آمریکا کند و اجازه اقامت دائم در امریکا را به دست آورد.
ویزای J1 ، نوع دیگر از ویزای کار آمریکا

این نوع ویزای کار آمریکا در حقیقت ویزای تبادل فرهنگی یا تبادل نیروی کار در خصوص اشتغال، تحقیق یا آموزش و یا تدریس است. واجدین شرایط این ویزا متعهد به اتمام دوره مورد نظر از طرف کارفرما هستند. در خصوص این نوع ویزا کارفرما می تواند دانشگاه و یا شرکت باشد. این نوع ویزا قابل تبدیل به ویزاهای دیگر نیست ولی قابل تمدید حداکثر به مدت هفت سال در خاک امریکا می باشد.

شخص دارنده این نوع ویزا باید پس از اتمام مدت زمان ویزای خود، خاک امریکا به مدت دو سال ترک نموده و در صورت تمایل به ورود مجدد و تغییر ویزا می بایستی دوباره خارج از خاک امریکا درخواست ویزا نماید. در مواردی بسیارخاص در صورتی که فرد دارنده این نوع ویزا درخواست تبدیل ویزا در خاک امریکا را داشته باشد، با داشتن دلیل موجه و کمک گرفتن از یک وکیل مورد تایید اداره مهاجرت می تواند ویزای خود را تغییر و یا تبدیل به اقامت دائم کند.
ویزای E2 ، ویزای سرمایه گذاری از طریق Business Plan یا طرح کسب و کار

افرادی که قصد راه اندازی یک تجارت با سرمایه شخصی خود را در امریکا دارند می توانند متقاضی ویزای E2 باشند که متفاوت از دیگر نمونه های ویزای کار آمریکا است.

انتخاب نوع تجارت مورد نظر جهت سرمایه گذاری کاملا می تواند با توجه به توانایی حرفه ای فرد متقاضی تعریف شود و پس از ورود به امریکا، مدیریت و سوددهی تجارت کاملا در اختیار متقاضی است. به عنوان مثال متقاضی می تواند با خرید یک سوپرمارکت و یا در بیزینسی جهت خدمات کامپیوتری سرمایه گذاری کند. در ابتدا این نوع ویزا برای مدت دو سال صادر می شود پس از پایان دو سال ارائه مدارک مالی در خصوص سودده بودن این نوع تجارت به منظور تمدید ویزا لازم است. در صورتی که پس از دو سال متقاضی تمایلی به ادامه تجارت خود نداشته باشد می تواند قبل از پایان مدت اعتبار ویزای سرمایه گذاری خود، در صورتی که واجد شرایط هر کدام از انواع ویزاهای دیگر باشد می تواند ویزای خود را به نوع دیگر ویزا تغییر دهد.

حداقل مبلغ سرمایه گذاری مورد نیاز این نوع ویزا 80.000$ امریکا می باشد و با توجه به توان سرمایه گذاری متقاضی این نوع ویزا می تواند تا مبلغ 200000$ نیزافزایش یابد.

از مزایای بسیار خوب این نوع ویزا متناسب بودن برای خانواده هایی می باشد که تمایل دارند در ابتدا به همراه یکدیگر وهمزمان وارد خاک امریکا شوند همسر و فرزندان دارنده ویزای E2 نیز اجازه کار و تحصیل در آمریکا را دارند.
ویزای E1 ، ویزای تجاری (صادرات و واردات)

ویزای تجاری E1 جهت گسترش تبادلات تجاری بین کشور امریکا و کشورهای مورد تایید امریکا می باشد و ملیت های مختلف افراد و شرکتها بر اساس این نوع ویزا می توانند اجازه کار در امریکا را جهت گسترش و تبادل تجاری مستقیم دوطرفه با کشور امریکا (صادرات و واردات) داشته باشند. این افراد نمی توانند از مهارتهای شخصی خود بطور مثال پزشکی، فنی یا وکالت یا غیره استفاده کنند و باید فعالیت آنان در قالب توسعه یک فعالیت تجاری باشد. مدت زمان این نوع ویزا از دو سال تا پنج سال صادر می شود و حداقل سرمایه گذاری برای گرفتن این نوع ویزا مشخص نیست. افراد دارای شرایط این ویزا معمولا اشخاصی هستند که توانایی سرمایه گذاری مداوم در شرکت های تجاری خود را دارند. این نوع ویزا همچنین شامل حال کارمندان اصلی‌ و سطح بالای آن شرکت نیز می شود.

نظرات (0) تاریخ : سه شنبه 19 مرداد 1395 زمان : 11:43 بازدید : 660 نویسنده : معدب پور
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • 1399
  • 1395
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 222
  • بازدید سال : 795
  • بازدید کلی : 130,054